top of page

Viešnagė Bad Iburge

Birželio 25 d. – liepos 2 d. Pagėgių Algimanto Mackaus gimnazijos mokinių grupė, lydima mokytojų Loretos Skvirbienės ir Gitanos Degutienės, lankėsi Bad Iburge, Vokietijoje. Kartu taip pat vyko mokytojai Vanda ir Juozas Žuklijos, Kristina ir Eugenijus Dargužai bei buvusi gimnazijos vokiečių kalbos mokytoja Nijolė Gluškova. Prie grupės taip pat prisijungė viena iš pirmųjų mokinių mainų programos tarp Bad Iburgo gimnazijos ir tuo metu buvusios Pagėgių vidurinės mokyklos dalyvių Vilija Kairytė.

Pakeliui į Bad Iburgą aplankėme Licheno miestą Lenkijoje, kur ilsėjomės 9 valandas.

Nors kelionė nebuvo lengva, šiltas ir nuoširdus vokiečių mokinių, tėvų ir vadovų sutikimas išblaškė mūsų nuovargį.

Mums buvo sudaryta labai įdomi ir turininga viešnagės programa, kurią parengė vadovai Karl-Heinz Theissig ir Robert Quast.

Pirmiausia mūsų grupė buvo šiltai priimta Bad Iburgo gimnazijoje. Čia mus pasveikino gimnazijos vadovas Klaus Eilert. Po sutikimo mokykloje kopėme į aukščiausią Bad Iburgo apylinkių Diorenbergo kalną.

Kitą dieną keliavome į Bad Iburgo miesto rotušę, kur mus pasitiko ir pasveikino miesto meras Drago Jurak. Po nuoširdaus pokalbio su miesto meru visi pasirašėme Auksinėje svečių knygoje.

Po to mūsų laukė ekskursija po miestą ir po Bad Iburgo pilį, kurią mums vedė buvęs gimnazijos mokytojas Rolf Schlüter. Neišdildomą įspūdį mokiniams padarė pilies Riterių salė, kur 2008 m. kovo 14 d. buvo pasirašyta Bad Iburgo ir Pagėgių miestų partnerystės sutartis.

Po ekskursijos lankėmės evangelikų parapijos centre, kur mus pasveikino pastorė Schmidt ir pakvietė prie vaišių stalo. Mus vaišino pastorė Schmidt ir miesto meras Drago Jurak.

Viešnagės kulminacija buvo dviejų dienų vokiečių ir lietuvių mokinių bei mokytojų išvyka į Vidurinio Reino slėnį. Reinas – didžiausia Vokietijos upė, kurios krantus puošia kalnai, didžiuliai vynuogynai ir istorijos šimtmečius menančios paslaptingos pilys. Mes turėjome puikią galimybę apžiūrėti didžiausią pasaulyje šalto vandens geizerį, pabuvoti geizerių muziejuje, sužinojome, kaip jie susidaro ir veikia.

Po įspūdingos pirmosios dienos atvykome į Stahleck pilį, kur įsikūrusi jaunimo turizmo bazė. Pavakarieniavę apžiūrėjome istorinį miestelį. Po nakvynės įspūdingoje pilyje keliavome toliau. Autobusu važiavome į Bacharach miestą, kėlėmės ir leidomės funikulieriumi. Reino upe laivu plaukėme į Bingeną. Vėlai vakare grįžome į bad Iburgą. Kelionė buvo nuostabi.

Kitos dienos rytą mūsų laukė atsisveikinimo pusryčiai gimnazijos valgykloje. Atsisveikinimo kalbas sakė gimnazijos direktorius Klaus Eilert, draugystės pradininkas Werner Kiupel, vokiečių grupės vadovas Karl-Heinz Theissig, lietuvių grupės vadovė Loreta Skvirbienė. Lietuvių grupės mokiniai taip pat dėkojo šeimoms, kuriose gyveno, draugams, savo vadovei ir dainavo dainą apie draugystę. Atsisveikinant ne vieno skruostu riedėjo ašaros, kurios nudžiuvo tik įvažiavus į Lietuvą.

Džiaugiuosi puikiai pavykusia kelione, kurios sėkmę išduoda mokinių atsisveikinimo ašaros, šypsenos, džiaugsmingas dalijimasis įspūdžiais, žibančios akys ir padėkos žodžiai: „ Ačiū už puikią kelionę ir galimybę čia pabūti “.

Ši draugystė, kuri gyvuoja jau 18 metų, viešnagės Bad Iburge, kelionės po Vokietiją plečia mokinių akiratį, suteikia daug naujų galimybių. Mokiniai gilina užsienio kalbų žinias, įgyja naujos patirties, užsimezga naujos draugystės, atsiveria daug naujų kelių...

Mes didžiuojamės turėdami tokius draugus.